Iveco dodá do Milána 120 hybridních autobusů a 43 nákladních vozů na CNG

Společnosti IVECO a IVECO BUS zvítězily ve veřejné soutěži o dodání vozů do italského Milána.

Vysoké Mýto, 9. února 2017

IVECO a IVECO BUS, značky skupiny CNH Industrial (NYSE: CNHI /MI: CNHI), vyhrály veřejnou soutěž o dodání vozů s ekologickým provozem pro poskytovatele veřejných služeb v italském Miláně.

IVECO BUS dodá 120 autobusů Urbanway Hybrid. Tyto vozy budou dodány provozovateli městské hromadné dopravy ATM (Azienda Trasporti Milanesi), který má v plánu během tří let, od roku 2017 do roku 2019, obnovit svůj vozový park. Dodávka prvních vozů je naplánována na červen 2017.
Tato dodávka je spojena se smlouvou na dodání 43 středně těžkých nákladních vozů Eurocargo CNG na stlačený zemní plyn milánskému poskytovateli komunálních služeb AMSA (Azienda Milanese Servizi Ambientali), který zajišťuje svoz odpadků, čištění komunikací a další služby důležité pro životní prostředí, hygienu a vzhled města.

Tyto dva velké kontrakty potvrzují, že IVECO je ideálním partnerem pro každé město, které hledá řešení kvality ovzduší a skutečnou alternativu k dieselovému pohonu, ať už v oblasti městské hromadné dopravy či komunálních služeb,“ nechal se slyšet Pierre Lahutte, ředitel značky IVECO.

Milán se tak připojuje k dalším velkým evropským městům, jako je Paříž, Madrid či Bologna, které již mají vozy IVECO na zemní plyn a hybridní vozy IVECO BUS ve svých vozových parcích, a tím potvrzuje vedoucí technologické postavení značky v celé kontinentální Evropě.

Vůz Urbanway Hybrid byl společností IVECO BUS vyvinut s důrazem na zásadní snížení emisí a spotřebu paliva tak, aby zajišťoval ve městech stále ekologičtější mobilitu. Tento 18 metrů dlouhý kloubový autobus pojme 149 cestujících.

Je vybavený systémem sériového hybridního pohonu a lithium-iontovými akumulátory nejnovější generace

  • elektromotor o výkonu 175 kW (špičkový výkon) / 120 kW (nominální výkon)
  • motor IVECO Tector Euro VI o výkonu 210 kW (286 HP)

a také inteligentním systémem řízení energie

  • optimalizace spotřeby paliva a úrovně emisí při provozu
  • ukládání přebytečné energie vznikající při brždění

Výhody oproti vozům na dieselový pohon

  • tichý provoz: systém "Arrive & Go", který eliminuje vibrace a snižuje hladinu hluku o více než 50%
  • spotřeba paliva a úroveň emisí CO2 nižší až o 30%
  • potencionální úspora CO2 činí 35 tun, tj. dvojnásobek hmostnosti prázdného vozu

Přínos z hlediska menšího hlukového zatížení bezprostředně pociťují nejen cestující, ale také chodci, lidé čekající na autobus a místní obyvatelstvo – a samozřejmě také řidiči, kteří se nyní můžou těšit z tichého a klidného pracovního prostředí.
Výpočet vychází z údajů nasbíraných evropskými dopravci, kteří dohromady provozují  kolem 1 000 vozů v zemích jako Francie, Belgie a Španělsko.

Koncem tohoto léta se do provozu milánských komunálních služeb zapojí 43 středně těžkých vozů Iveco Eurocargo CNG na stlačený zemní plyn.
V následujících 18 měsících bude pravděpodobně realizována i předběžná dohoda o dodávce dalších 14 vozů na CNG. Model 120EL21/P Eurocargo CNG splňuje stávající emisní normu Euro VI. Je vybavený motorem IVECO Tector 6 o výkonu 210 HP, vyráběným společností FPT Industrial.

Technologie zemního plynu má celou řadu výhod. Pohon na zemní plyn je nejefektivnější dostupné technologické řešení pro snižování znečištění v městských oblastech, což z něj dělá jedinou skutečnou alternativu k benzinovému a dieselovému pohonu. Z hlediska emisí je zemní plyn „čisté“ palivo, jelikož produkuje o 35 % méně oxidu dusnatého (NOx) a o 95 % méně pevných částic než diesel.