ePrivacy and GPDR Cookie Consent by TermsFeed Generator

Nový Stralis X-Way

Zbrusu nová řada pro stavební logistiku a městskou dopravu, u které se prolíná podvozek legendárního Trakkeru a terénní vlastnosti s tím nejlepším užitečným zatížením ve své třídě, špičkovým výkonem na silnici a bezkonkurenční spotřebou.

Ulm, 27. října 2017

Stralis X-WAY je zbrusu nová řada vozů od společnosti IVECO, jejíž vývoj probíhal s ohledem na použití v oblasti profesionálních aplikací a stavební logistiky. Jedná se o DOKONALÝ KOMPROMIS pro silniční užívání, u kterých je zapotřebí terénní mobilita.

Stralis X-WAY se vyznačuje mimořádnými TCO a v oblasti spotřeby a silničního použití disponuje těmi nejlepšími technologiemi IVECO, mezi které patří například i patentovaná technologie Hi-SCR bez nucené regenerace.

Stralis X-WAY mapuje dosud neprobádané území se svou verzí Super Loader, která se vyznačuje mimořádně nízkou pohotovostní hmotností. V zkouškách podle UTAC dosahovala pouhých 8 845 kg, což představuje to nejvyšší užitečné zatížení v celém segmentu. Uveze tedy o 355 kg těžší náklad než nejlepší vozidlo s certifikací podle UTAC, což z praktického hlediska představuje finanční úsporu 23 500 € ročně.

Rekordní modulárnost a design orientovaný na dané použití se promítá do obrovské šíře řady a zákazníci mají možnost uzpůsobit si vozidlo přesně na míru, aniž by museli dělat jakékoli ústupky.

Model Stralis X-WAY NP disponuje motorem IVECO, který je špičkou na trhu technologií využívajících zemní plyn. Ekologické výhody této řady se snoubí se špičkovým užitečným zatížením a výkonem, což ocení zejména firmy zabývající se stavební logistikou v městských centrech, kde platí omezení pro naftová vozidla, a pracoviště s non-stop provozem, kde platí hluková omezení.

 

Společnost IVECO uvedla na trh model Stralis X-WAY, zbrusu novou řadu určenou speciálně pro stavební logistiku a městské služby. Kombinuje v sobě tu nejlepší spotřebu a bezpečnostní technologie IVECO s legendární terénní robustností těch nejtěžších vozidel a výsledkem je špičková produktivita s mimořádnými celkovými náklady na vlastnictví.

S vozidlem Stralis X-WAY jsme v oblasti stavební logistiky a městských služeb zase pořádně sešlápli plyn díky tomu největšímu užitečnému zatížení v celém segmentu:  Verze Super  Loader  na podvozku  8x4  vyvinutá pro automíchačky váží necelých 8 845 kg, což se u zákazníků opět projeví vyšším užitečným zatížením.

 

U nové řady je modulární přístup dohnán až do extrému a zákazníci tak mají k dispozici varianty uzpůsobené přesně na míru požadavkům jednotlivých úkolů, a to bez jakýchkoli kompromisů. To je ve vysoce profesionálních sektorech, kde jsou transformace spíše pravidlem než výjimkou, zcela klíčové. Požadavky v jednotlivých zemích totiž mohou být různé: Stralis X-WAY dokáže díky své extrémní flexibilitě poskytnout dokonalou odpověď na celou řadu velmi odlišných otázek - ať už v podobě sklápěče nebo automíchačky.

 

Pierre Lahutte, prezident značky IVECO, uvedl: „Stralis X-WAY je ideální nákladní vozidlo pro zákazníky, kteří působí v oblasti stavební logistiky a městských služeb.  Na trhu vyniká tím, že je navrženo speciálně pro tento segment a vyznačuje se extrémní modulárností, která umožňuje připravit řešení zákazníkovi přesně na míru, a to bez jakýchkoli kompromisů. Mimořádné užitečné zatížení verze Super Loader je jasným důkazem toho, že vozidlo dokáže splnit specifické požadavky každé aplikace. Tato dokonalá flexibilita je navíc doprovázena mimořádnými TCO, což je dáno uplatněním špičkové technologie, kterou jsme zavedli u našeho šampióna  TCO2 , vozidla  STRALIS  XP. K dispozici jsou navíc oceňované prvky, jako je například systém Hi-Traction pro terénní uplatnění.“

 

 NEJLEPŠÍ UŽITEČNÉ ZATÍŽENÍ V OBORU: TESTOVANÁ POHOTOVOSTNÍ HMOTNOST 8 845 KG 

 

Pokud si vezmeme aplikace, kde záleží na hmotnosti (například automíchačky) a kde se ziskovost zákazníka odvíjí od užitečného zatížení, které vozidlo uveze, pak pohotovostní hmotnost vozidla hraje prvořadou roli. Stralis X-WAY přichází s unikátní verzí Super Loader, která byla vyvinuta vyloženě pro automíchačky, a která přináší to nejlepší užitečné zatížení v celém oboru.  Testování provedla nezávislá certifikační autorita UTAC na podvozku 8x4 za podmínek provozu, který byl poháněn špičkovými 9l motory o výkonu 400 koní. Naměřená pohotovostní hmotnost činila 8 845 kg.

 

Té nejlepší pohotovostní hmotnosti ve své třídě se podařilo dosáhnout řadou designových úprav, například přepracováním mechanického zadního zavěšení, architektury podvozku a optimalizací příčníků, dále pak osazením motoru IVECO Cursor 9 o výkonu 400 koní, novými předními „jednolistovými“ a „dvoulistovými“ pružinami, pomocnými pohony s točivým momentem 800 Nm bez spojky a volitelnými hliníkovými rámy a zásobníky na stlačený vzduch. A z tohoto snažení vzešlo robustní vozidlo, na které se naši zákazníci mohou spolehnout, pokud se chtějí popasovat s jízdními podmínkami na staveništi a zároveň převážet to největší užitečné zatížení v segmentu stavební logistiky a městských služeb. Nesmíme samozřejmě zapomínat také na špičkovou spotřebu, bezpečnost a komfort na silnici.

 

MIMOŘÁDNÉ TCO: ÚČINNOST A VÝKON DÍKY TĚM NEJVYSPĚLEJŠÍM TECHNOLOGIÍM IVECO

 

Vozidlo Stralis X-WAY je vybaveno těmi nejvyspělejšími prvky IVECO pro silniční aplikace a osvědčenými technologiemi pro snížení spotřeby, u kterých bylo prokázáno, že u Stralisu XP snižují spotřebu paliva o 11,2 %. Potvrdila to přední technická servisní organizace TÜV SÜD. Kompletně přepracované hnací ústrojí povyšuje výkon a spotřebu na novou úroveň. Patentovaný systém Hi- SCR pro následné zpracování spalin snižuje emise NOx o 97 %, což je nejvyšší hodnota na trhu. Navíc nevyžaduje žádnou nucenou regeneraci, čímž se snižují náklady na údržbu a maximalizuje se doba vozidla na silnici.   Automatická převodovka Hi-Tronix, která je nejlepší ve své třídě, se prodává ve 12stupňové a 16stupňové verzi.  O spotřebu a bezpečnostní funkce se stará elektrická a elektronická architektura HI-MUX. Sem patří špičkový systém HI-CRUISE, který integruje funkce jízdního asistenta, například eco-roll, prediktivní řazení a prediktivní tempomat. K dispozici jsou navíc inteligentní pomocné funkce, které minimalizují využití paliva v každé situaci. Ke snižování TCO dále přispívají například i kotoučové brzdy.

 

APLIKAČNĚ ORIENTOVANÁ NABÍDKA: ŘADA USPOŘÁDÁNÍ A MODULÁRNÍ PŘÍSTUP PRO JEDINEČNOU FLEXIBILITU

 

Rozsáhlá řada zahrnující dvounápravové a čtyřnápravové modely a tridemové modely 8x4; kloubové a rigidní; široká škála motorů, převodovek a pomocných pohonů Multipower, včetně nového sendvičového pomocného pohonu s točivým momentem až 2 450 Nm; tři motory (Cursor 9, Cursor 11, který je nově u verzí 6x4 a 8x4, a Cursor 13) a tři typy převodovek (manuální, automatická Allison a automatická 12 nebo 16 stupňová ZF Hi-Tronix) poskytuje řadu variant.

 

Stralis X-WAY se prodává ve třech uspořádáních, které vyhoví všem zákaznickým potřebám podle toho, s jakým objemem terénního využití se u vozidla počítá: uspořádání On zahrnuje všechny silniční charakteristiky Stralisu z hlediska co nejlepší viditelnosti a přístupu do kabiny (nyní i ve vícenápravové verzi); uspořádání Off zase přináší výkon s co největší mobilitou pro maximální splnění požadavků terénní homologace. On+ představuje střední uspořádání pro zákazníky, kteří potřebují co nejvyváženější poměr silničního a terénního provozu.

 

SÍLA A PŘILNAVOST PRO TERÉNNÍ DOJEZD LEGENDÁRNÍ ROBUSTNÍ PODVOZEK A SYSTÉM HI-TRACTION

 

Stralis X-WAY kombinuje vyspělé silniční technologie s legendárním podvozkem terénních vozidel IVECO, která se v tomto oboru stala referenčním standardem robustnosti. Poradí si snadno s terénními úseky díky prvkům, jako je nový hydrostatický pohon HI-TRACTION, který se v případě potřeby stará o dodatečnou hydraulickou trakci předních kol, a tím v náročném terénu zlepšuje stabilitu vozidla a bezpečnost řidiče.

 

ŠPIČKOVÝ KOMFORT TĚCH NEJLEPŠÍCH SILNIČNÍCH VOZIDEL PRO DÁLKOVOU PŘEPRAVU

 

Modulární přístup vozidla Stralis X-WAY se promítá i do kabiny, aby si zákazníci mohli vybrat pro své aplikace a dobu strávenou na silnici tu nejlepší variantu: jedná se o krátkou kabinu AD (aktivní den) se sníženou střechou, spací kabinu AT (aktivní čas) se sníženou nebo střední střechou, a pro jedinečný komfort spací kabinu Hi-Way, která získala ocenění Nákladní vůz roku 2017 a byla navržena s ohledem na řidiče působící v dálkové silniční přepravě. Řidiči se tak budou cítit stejně pohodlně a bezpečně při delších částech svých misí na silnici i při kratších terénních jízdách – při nakládce nebo vykládce na staveništi.

 

PNEUMATIKY MICHELIN X® WORKSTM  MAJÍ NÍZKÝ VALIVÝ ODPOR, COŽ SE PROMÍTÁ DO POTENCIÁLNĚ NIŽŠÍ SPOTŘEBY PŘI JÍZDĚ PO STAVENIŠTI

 

Nový Stralis X-WAY se prodává s pneumatikami MICHELIN X®   WORKS™, které byly vyvinuty pro jízdu na staveništích. Pneumatiky o velikosti 315/80 R 22.5 a 13 R 22.5 u řízené a hnané nápravy mají nízký valivý odpor (označení valivého odporu C podle nařízení ECE/R117). Pneumatiky MICHELIN X® WORKS™ ve srovnání s předchozími pneumatikami MICHELIN X® WORKS™ XZY (označení valivého odporu D podle nařízení ECE/R117) umožňují přepravcům snížit spotřebu, aniž by se to jakkoli promítalo do dalších aspektů výkonu, jako je například odolnost, bezpečnost a možnost protektorování.

 

ZBRUSU NOVÉ PNEUMATIKY MICHELIN X® MULTI TM ENERGYTM UMOŽŇUJÍ TO NEJVĚTŠÍ SNÍŽENÍ SPOTŘEBY A EMISÍ CO2 NA TRHU

 

Od prvního čtvrtletí 2018 se začne nový Stralis  X-WAY prodávat se zbrusu novými pneumatikami MICHELIN X® MULTI™ ENERGY™, které byly vyvinuty pro přepravce zajišťující celou řaduúkolů. Nové pneumatiky umožňují to největší snížení spotřeby a emisí CO2  na trhu, aniž by se to jakkoli promítalo do dalších aspektů výkonu, například odolnosti, bezpečnosti a možnosti protektorování.

Ve srovnání s pneumatikami MICHELIN X MULTIWAY 3D umožňují pneumatiky MICHELIN X® MULTI™ ENERGY™ snížit spotřebu o 0,9 litrů / 100 km a emise CO2 o 2,4 tuny na každých 100 000 km.


1  Zkouška valivého odporu (evropské označení – podle EU nařízení stupeň R15) probíhala s pneumatikami MICHELIN X® MULTI™ ENERGY™ Z a MICHELIN X® MULTI™ ENERGY™ D velikostí 315/70R22.5 a srovnání bylo prováděno s největšími konkurenty na trhu.