ePrivacy and GPDR Cookie Consent by TermsFeed Generator

E-Way 9,5m pro Monako

Monacké knížectví si vybralo E-WAY 9,5 m

Slavnostní inaugurace 10ti vozů E-WAY 9,5 m proběhla 28. března letošního roku. Jedná se o vůbec první midibusy tohoto výrobce, které jezdí v Monaku. Budou plně podporovat energetickou transformaci knížectví a přispívat k zachování kvality ovzduší a snížení hlukové zátěže. Do provozu budou uvedeny mezi 4. dubnem pro linku 3 a začátkem podzimu pro linku 5.

  

Vénissieux, 31. března 2022

 

Slavnostní inaugurace, která se konala v pondělí 28. března, se zúčastnili Jeho jasnost monacký kníže Albert II, paní Céline Caron-Dagioni, ministryně životního prostředí a územního plánování, pan Stéphane Valeri, předseda Národní rady, a také vysocí představitelé úřadů pro vybavení, mobilitu a energetickou transformaci, pan Roland de Rechniewski, ředitel Compagnie des Autobus de Monaco, a Frederic Lahitte, generální ředitel společnosti IVECO France.

 

Jeho jasnost Albert II, panovník monackého knížectví (6. zleva); paní Céline Caron-Dagioni, ministryně životního prostředí a územního plánování (5. zleva); pan C. Stéphane Valeri, předseda Národní rady (4. zleva); vysocí představitelé úřadů pro vybavení, mobilitu a energetickou transformaci, pan Roland de Rechniewski, ředitel Compagnie des Autobus de Monaco (7. zleva); a Frédéric Lahitte, generální ředitel společnosti IVECO France (8. zleva)

 

Tichý a bezemisní E-WAY 9,5 m poskytuje významné ekologické benefity v podobě absence místních znečišťujících látek, snížení emisí skleníkových plynů, hluku a vibrací. To přináší větší pohodlí pro cestující i místní obyvatele.

 

Červená a bílá barva, které byly použity pro vnější úpravy i čalounění sedadel, decentně připomínají státní vlajku. Vnitřní uspořádání, které je v souladu s představou Monackého dopravního podniku, kombinuje udržitelnost a elegantní design. Aby ještě více snížil uhlíkovou stopu svých vozidel, vybral provozovatel pro potah sedadel rostlinnou kůži, která je ekologičtější alternativou běžné kůže.

 

E-WAY 9,5 m na Palácovém náměstí (Palace Square)

 

Snadno přístupné midibusy budou moci na palubě přivítat více než 60 cestujících, z toho 16 sedících. Jsou vybaveny klimatizací, informačními obrazovkami a USB porty pro klidnou cestu.

 

Vnitřní uspořádání zvolené společností Compagnie des Autobus de Monaco

 

Kompaktní rozměry midibusu E-WAY: 9,5 m na délku a pouhých 2,33 m na šířku, mu zajišťují vysokou obratnost i na obtížně přístupných trasách, zejména v úzkých ulicích v centrech měst. Pro další zvýšení komfortu řidiče se Monacký dopravní podnik rozhodl vybavit svá vozidla systémem zpětného vidění, který nahrazuje tradiční vnější zpětné zrcátko.

 

E-WAY 9,5 m byl navržen a vyroben v centru excelence pro elektromobilitu značky IVECO BUS se sídlem v Rorthais (Francie). Je vybaven 160kW elektromotorem a lithium-iontovými bateriemi NMC umístěnými na střeše a v zadním prostoru. Během noci se za několik hodin v depu dobije a během celého dne pak těží z dostatečného dojezdu pro jednodenní provoz.

 

Roland de Rechniewski, ředitel společnosti Compagnie des Autobus de Monaco, řekl: "Tím, že do provozu uvádíme tuto řadu autobusů, které splňují naše závazky v oblasti ochrany životního prostředí, vstupujeme do nové éry. Doufáme, že si se svou elegancí a komfortem získají i naše uživatele a návštěvníky."

 

Stéphane ESPINASSE, vedoucí prodeje a produktů značky IVECO BUS, řekl: "Jsme obzvlášť hrdí na to, že můžeme poprvé dodat naše plně elektrické midibusy na tak prestižní místo jako je Monako, a podpořit tak knížectví v jeho odhodlaném přístupu k respektování životního prostředí a středomořského pobřeží."

   

Společnost Compagnie des Autobus de Monaco provozuje veřejnou dopravu v Monackém knížectví od roku 1939. Autobusy CAM, které zajišťují dopravu 6ti denních a 2 nočních linek, za rok ujedou 1,3 milionu kilometrů a přepraví 7 milionů cestujících. Než bylo do provozu uvedeno těchto 10 E-WAY elektrických midibusů, zajišťovalo denní dopravu a školní výlety 45 autobusů, z toho 22 hybridních. Do konce tohoto roku bude tedy nově třetina linek "elektrifikována", čímž se otevře cesta k úplné dekarbonizaci, ke které by mělo dojít do konce tohoto desetiletí.