IVECO BUS ve Stockholmu

IVECO BUS na světovém kongresu UITP ve Stockholmu

IVECO BUS se ve dnech 9. – 12. září 2019 zúčastní světového kongresu UITP ve Stockholmu, kde bude prezentovat svá ekologická řešení, která již nyní splňují aktuálně platné normy zabývající se přechodem na nové energie. Tím společnost potvrzuje svoji vyspělost a přední postavení v oblasti alternativních energií.

 

Stockholm, 9. června 2019

 

IVECO BUS, jakožto přední evropský výrobce prostředků veřejné dopravy a také průkopník v oblasti výroby autobusů s alternativním pohonem, nabízí širokou škálu řešení pohonu vozidel od přírodního plynu až po biometan či elektrickou energii a další související inovativní řešení.

 

Od přírodního plynu přes biometan…

 

Produktová řada IVECO BUS Natural Power představuje již osvědčené řešení šetrné k životnímu prostředí, které bylo vyvinuto na bázi zemního plynu a biometanu. To výrobci umožňuje nabízet produkty, které jsou šetrnější jak k životnímu prostředí, tak i k lidskému zdraví. Tato řada se vyznačuje obzvláště vysokými parametry výkonu, zejména z hlediska snižování emisí znečišťujících látek a hlučnosti. U zemního plynu se daří redukovat objem emisí jemných částic téměř na nulu a emise oxidů dusíku vykazují snížení o více než jednu třetinu. Hladina hluku rovněž klesla o polovinu a řidiči, cestujícím i osobám v blízkosti vozidla nabízí výjimečně tiché prostředí.

 

Uvedená řada je rovněž šetrná k přírodním zdrojům, především díky své absolutní slučitelnosti s biometanem vyráběným z organického odpadu. Vozy IVECO BUS proto zanechávají jen nepatrnou uhlíkovou stopu a představují další krok k nevyhnutelnému přechodu na nové energie. Přínos pro životní prostředí se projevuje také snížením emisí skleníkových plynů až o 95%. Další slibná odvětví, například „Power to Gas“, se zaměřují na výrobu syntetického metanu využitím elektrické energie z obnovitelných zdrojů, např. větru nebo sluneční energie. Tento sektor rovněž zajišťuje řešení pro ukládání a distribuci po celé síti.

 

Vozidla na zemní plyn, od autobusů Urbanway až po nedávno zavedené dálkové vozy Crossway, jsou jedinou alternativou bezolejového řešení, která je v současné době k dispozici.

 

IVECO BUS, který si drží více než 20 let vedoucí postavení na evropském trhu, opět potvrzuje svou přední pozici v oblasti alternativních paliv a nabízí vyspělé, eticky korektní a ekologické řešení v systémech „od zdroje ke kolům.“ Řešení Natural Power, které je vhodné pro všechny druhy dopravy a vykazuje velmi pozitivní ekonomické výsledky, posouvá společnosti IVECO BUS o krok dál v oblasti služeb udržitelné dopravy.

 

… až k elektromobilitě

 

IVECO BUS tuto alternativní nabídku doplňuje autobusy Urbanway a Crealis vybavenými systémem „In-Motion-Charging“, tedy dobíjení za jízdy. Tato vozidla, která jsou k dispozici v délce 12 m a 18 m, kombinují soustavu elektrického vedení a malé palubní baterie. Díky tomu je lze využívat i na trasách, kde jsou úseky bez elektrického vedení, což výrazně zjednodušuje provoz, snižuje náklady a šetří čas na dobíjení. V Evropě je již v provozu osm set takto vybavených jednotek.

 

 

Řada GX ELEC

 

Řada GX ELEC, která byla uvedena na trh v roce 2015, zahrnuje plně elektrický autobus GX LINIUM. Tato nová generace vozu Bus Rapid Transit se vyznačuje exkluzivním konstrukčním provedením a liší se svou neobvyklou čelní plochou s mřížkou chladiče evokující úsměv, kryty kol a aerodynamickou střechou. Rovněž plně splňuje veškeré současné normy platné pro oblast mobility.

 

GX LINIUM je k dispozici ve standardních nebo kloubových verzích a je navržen k jízdě ve vyhrazených jízdních pruzích, tak aby usnadnil dopravní provoz a zlepšil životní prostředí obyvatel. Služby, které nabízí, jsou tak srovnatelné se službami poskytovanými jinými systémy veřejné dopravy.

 

Panoramatická skleněná střecha LUMI'BUS® včetně dalších nových oken (k dispozici je až 5 modulů), poskytují více světla a pohodlí a nabízí tak příjemný výhled do okolí. Celé řešení završuje soustava LED světel a světelných zdrojů LAMPA'BUS® zabudovaných do sloupků, aby tak nepřímo osvětlili prostor pro cestující.

 

Vysoká modularita provedení sedadel a jejich rozvržení nabízí ideální spojení prostorného interiéru s pohodlím pro cestující, kteří si mohou vybrat mezi sedadly s průsvitnými zádovými opěradly, sedadly typu bidýlko atd. Osvětlené značky umístěné v rozích opěradel sedadel pomáhají osobám s omezenou pohyblivostí snadno identifikovat místa, která jsou pro ně vyhrazená.

 

Snadno přístupná nízká podlaha umožňuje plynulý pohyb nastupujících a vystupujících cestujících a rovněž zajišťuje snazší dostupnost pro osoby se sníženou pohyblivostí, cestující s kočárky pro děti, vozíčkáře atd.

 

USB porty cestujícím umožňují dobíjet si mobilní telefony, tablety, MP4 přehrávače a další elektronická zařízení.

 

Prostřednictvím vozů GX LINIUM realizuje  HEULIEZ BUS své přání zvýšit atraktivitu městských autobusů a nabídnout alternativu k jednotlivým druhům dopravy. V této nové koncepci se odráží odbornost a kreativita, zejména z hlediska estetiky, konstrukčního provedení, komfortu, dostupnosti a šetrnosti vůči životnímu prostředí.

 

Inovativní služby

 

Program IVECO BUS Mobility Experience opět potvrzuje inovační kapacity společnosti, která využívá své odborné znalosti ke zlepšení každodenního života dopravců.

 

            . HoloLens

 

IVECO BUS stále více pomáhá svým zákazníkům lépe provozovat své vozové parky a také rozšiřuje spektrum služeb, a to konkrétně prostřednictvím projektu hybridní reality Microsoft HoloLens vyvinuté společností Microsoft Corporation. Cílem je zefektivnit chod údržby a posílit interakce se servisními experty za účelem zajištění co nejkvalitnějšího zákaznického servisu při minimalizaci prostojů a maximalizaci produktivity.

 

Technologie náhlavní soupravy HoloLens umožňuje v rámci služeb poskytovaných desítkami prodejců a dílen po celé Evropě provádět rychlou a snadnou údržbu.

 

Náhlavní sestava HoloLens se skládá z kompletní počítačové jednotky s upravenou verzí operačního systému Windows 10, v níž pracují tři procesory: 1) hlavní CPU (Central Processing Unit), 2) GPU (Graphics Processing Unit) a 3) tzv. HPU (Holographic Processing Unit). Systém řídí prostorové umístění hologramů interagujících s prostředím v okolí brýlí/zařízení(headset) HoloLens. Infračervené kamery pomáhají přístroji lépe identifikovat okolí, zejména za zhoršených světelných podmínek, zatímco prostorové zvukové reproduktory zajišťují zvukový přenos v prostoru 360°, jenž také odráží reálné umístění hologramů. K dispozici je také hlasový příkaz realizovaný prostřednictvím digitálního asistenta Cortana, rovněž od společnosti Microsoft. Souprava váží 579 gramů a nabízí zorné pole cca 30° krát 17,5°.

 

Produkt HoloLens poskytuje nepopiratelnou výhodu v rámci asistence na dálku. Servisní týmy mohou zůstat při práci na vozidle v kontaktu s odborníky IVECO BUS v režimu hands-free a provést tak během několika vteřin efektivní a rychlý zásah. Zasahující servisní technik tak může opravovat vozidlo a přitom komunikovat se specialistou, který má v daný moment k dispozici veškeré technické listy a náležité postupy, jež může bezprostředně zaslat zasahujícímu servisnímu technikovi. Tomu se ihned zobrazí na virtuálních „brýlích“. Zasahující technik má rovněž možnost komunikovat s příslušným odborníkem v reálném čase přes Skype. Výhody pro všechny zúčastněné strany (výrobce, prodejce atd.) jsou zcela nesporné. Především je to vyšší efektivita a úspora času. Hlavním efektem tohoto zařízení je minimalizace prostojů vozidla, zefektivnění služeb a zvýšení produktivity a kontinuity provozu.

 

            . ITxPT

 

IVECO BUS, jako zakládající člen asociace „Informační technologie pro veřejnou dopravu“ (Information Technology for Public Transport (ITxPT)) a první výrobce, který toto řešení nabízí, přichází s revolučním počinem. Svá vozidla totiž vybavuje jedinečnou architekturou "plug & play" pro palubní vybavení prostředků veřejné dopravy, což zahrnuje různé provozní pomůcky, informační systémy pro cestující, označení cílových stanic, zařízení na prodej jízdenek, hlášení zastávek na trase, zařízení na počítání cestujících atd.

 

Díky tomuto novému standardu budou mít z této zjednodušené sady certifikovaných prostředků ITxPT užitek všechny zúčastněné strany, neboť mohou pro snadnější a rychlejší instalaci a poprodejní servis sdílet stejný jazyk ve stejné síti. Provozovatelé veřejné dopravy jistě ocení výhody plynoucí z lepší integrace a interoperability.

 

            . Autonomní garážování

 

Používání samořízených vozidel po veřejných komunikacích je věcí, která stále ještě čeká na schválení, nicméně IVECO BUS již experimentuje, ve spolupráci s UITP a RATP, na projektu „autonomní garáže“.

 

Hlavní idea tohoto projektu spočívá ve výrobě autobusů vybavených senzory, které umožňují samořízené parkování v místech určených automatickým systémem řízení vozového parku bez zásahu člověka, což přináší bezpočet výhod, zejména z hlediska lepší manipulace a úspory času i prostoru. Tankování lze rovněž provádět autonomně.

 

Tato skupina, vytvořená z IVECO BUS a RATP, je součástí projektu „European Bus System of the Future” (Systém evropského autobusu budoucnosti).

 

Rovněž byla vytvořena pracovní skupina působící v rámci projektu „Nouvelle France Industrielle“, která ve spolupráci s CEA studuje automatizované systémy veřejné dopravy se zaměřením na aspekty bezpečnosti a systémy inteligentní dopravy.